Joch met Blog

Ik ben van (Generatie) Nix

Tijdens het schrijven van mijn "about" pagina, vroeg ik me af tot welke generatie ik eigelijk behoor. Met een beetje rondklikken op Wikipedia ben ik daar inmiddels achter.

Ik ben onderdeel van Generatie X, ook wel bekend als Generatie Nix of de Verloren Generatie. :( En daarmee ben ik geboren na, of beter gezegd uit, de Babyboomers.

Op Wikipedia staat Generatie X voor mij zeer herkenbaar beschreven:

Generatie X is opgegroeid in de overgangsperiode tussen het analoge en het digitale tijdperk. Deze generatie leefde in de tijd van automatisering en digitalisering, waarin er al wel computers bestonden maar nog geen internet en sociale media. Er werd nog getelefoneerd met analoge telefoons, terwijl de smartphone nog moest worden uitgevonden.

Wat voor de generaties na mij vanzelfsprekend is (net als water uit de kraan), heb ik nog zien ontstaan en mezelf eigen mogen maken. Gelukkig ging me dat gemakkelijk af en kan ik hierdoor een aardige boterham verdienen.